REKLAMA TOP
, Kosiarki Newsy

Robot koszący z Lidla od dziś 400 zł taniej, a ja zaczynam jego testy!

Parkside PMRDA 20-Li B2

Te artykuły także cię zainteresują:

Popularne produkty:

76 odpowiedzi na “Robot koszący z Lidla od dziś 400 zł taniej, a ja zaczynam jego testy!”

  1. Marta MD pisze:

    Proszę o pomoc w ustawieniu godzin pracy kosiarki. Mam najtańszy model. Nie mogę ustawić tego by kosiarka kosiła raz dziennie. zmusza mnie do ustawienia dwóch przedziałów czasowych. I druga sprawa – chcę by robot wyjeżdżał co drugi dzień i nie potrafię wyczyścić godzin pracy w dniach kiedy nie ma kosić. POMOCY bo już mnie to frustruje.

    • Krzysztof Kulikowski pisze:

      W moim modelu można pominąć drugi przedział czasowy poprzez kliknięcie strzałki wstecz. Harmonogram można skasować jak i edytować, ostatecznie można przywrócić do ustawień fabrycznych.

  2. Adi pisze:

    U mnie w urządzeniu występuje problem ze strefami wtórnymi.Posiadam dwa obszary do koszenia.Po ustawieniu 2 stref robot kosi tylko tą gdzie jest stacja.

    • Krzysztof Kulikowski pisze:

      To robot pracujący na jednym obwodzie, nie może mieć 2 różnych stref na 2 obwodach, przewód trzeba poprowadzić tak, aby obejmował oba obszary, łącznik między nimi musi mieć też konkretne parametry: min. 1,2 m szerokości i nie być dłuższym niż 8 metrów.

  3. Karolo pisze:

    Serio na jednym naładowaniu 3h Ci kosi? U mnie 1.5h i powrót od bazy bo już 30% pokazuje

    • Krzysztof Kulikowski pisze:

      Na razie nie udało mi się wykonać dokładnego pomiaru czasu pracy, bo to trzeba siedzieć nad nim kilka godzin, ale jak startowałem go o 9:00, to do stacji wraca po 12, czasem nawet jeździł jeszcze o 12:20 mając ok. Sprawdzałem go po kilka razy w międzyczasie i nie wracał do stacji na ładowanie. 22% baterii wracając do stacji. Zazwyczaj pracuje z nieaktywnym WIFI i aktywnym czujnikiem deszczu.
      Fakt też, że ma równy trawnik o niewielkim pochyleniu, wykonuje długie tory jazdy, nie musi co chwilę wykonywać skrętów.

  4. Grzsem pisze:

    Posiadam robot do 500m2. Od miesiąca działa bez zarzutu w harmonogramie. Problem pojawił się po opadach. Robot „ucieka” do stacji ale już z niej nie wyjeżdża. Robota programowałem gdy znajdował się w stacji. Ustawiłem codzienne koszenie w godzinach 12:00 do 14:00. Czujnik deszczu ustawiłem na „Enable”, czas ponownego koszenia po ustaniu opadów na 30 minut, oraz zaznaczyłem kropkę w kwadraciku obok komunikatu „Compensation”.
    Parę dni temu zrobiłem następującą próbę. O 12:00 robot rozpoczął pracę. Po kilkunastu minutach zasymulowałem zraszaczem mały deszczyk. Robot natychmiast udał się do stacji. Niestety po 30 minutach nie rozpoczął ponownie pracy pomimo, że nie było jeszcze 14:00, czyli końca pracy zgodnie z harmonogramem. Robot był jeszcze trochę mokry. Tak więc pomyślałem, że musi całkowicie wyschnąć. Na wyświetlaczu był cały czas napis „Rain sensor activated”. Następnego dnia robot był już całkowicie suchy a na wyświetlaczu komunikat pozostał. Poczekałem do 12:00, kiedy to miało się rozpocząć zgodnie z harmonogramem kolejne koszenie. Niestety robot nie wyjechał a komunikat nie zniknął. Po podniesieniu klapki wcisnąłem OK i komunikat zniknął. Robot zaczął kosić. Co zrobić abym nie musiał każdorazowo kasować komunikatu. Proszę o pomoc.

    • Krzysztof Kulikowski pisze:

      U mnie działa to normalnie – mam włączony czujnik, jak wykryje deszcz to wraca po kablu do stacji, a mniej więcej godzinę po deszczu wraca do pracy, o ile przedział godzinowy pracy mu jeszcze na to pozwala. Raz tylko zdarzyło się, że nie chciał ruszyć, komunikat było trzeba skasować ręcznie, ale dalej było już ok. Tańszy ma nieco inny sterownik, niż model na 1000 m2, więc to tu może być różnica w działaniu. A próbował go Pan resetować?

      • Grzsem pisze:

        Tak, przywracałem ustawienia fabryczne i od nowa programowałem. Wczoraj podczas koszenia zaczęło padać i robot „uciekł” pod dach. Po paru godzinach sprawdziłem i komunikat „Rain sensor activated” chociaż kosiarka była już sucha. Wytarłem dokładnie czujnik deszczu. Komunikat nie zgasł. Podniosłem klapkę i wcisnąłem OK. Komunikat zgasł. Dzisiaj o 14:30 powinna wyjechać.

        • Grzsem pisze:

          A może reset zrobić nie przez przywrócenie ustawień tylko przez wyjęcie baterii?
          Jeszcze jedno pytanie. Czy w kwadraciku przy „Compensation” ma być kropka czy nie?

          • Krzysztof Kulikowski pisze:

            Taki hard reset może pomóc.
            Compensation w sekcji czujnika deszczu? W moim modelu kratkę można zaznaczyć ,,ptaszkiem”, nie wiem jak to jest w tańszym modelu – możliwe, że kropką – ja mam to odznaczone.

      • Marta MD pisze:

        Też mam problem z komunikatem „Rain sensor activated”. Nie znika sam po wyschnięciu i nie wyjeżdza ponownie. Udało się panu Grzesiowi rozwiązać ten problem?

  5. Lukasz pisze:

    Witam,

    Mam problem z tansza wersja po wjechaniu na stacje samemu robot nie ląduje sie wyjezdz i probuje wjechac znowu. I tak w kolo. Robot trafia w miejsce do ladowania podpina sie i po chwili wyjezdza. Czym to moze byc spowodowane?

    • Krzysztof Kulikowski pisze:

      A sprawdzał Pan styki w stacji (te dwie blaszki)? U mnie raz tak zrobił gdy się wygięły.

  6. Dandi pisze:

    Witam. Wczoraj uruchomiłem ten sprzęt. Wyjeżdża że stacji, pokręci się chwilę w koło siebie i wyskakuje błąd, tak jakby nie kumał obszaru,albo coś

  7. Maciek pisze:

    Szukam pomocy w zainstalowaniu kosiarki, od czego mam zacząć?

  8. Maciek pisze:

    Szukam pomocy w zainstalowaniu kosiarki

  9. JurekG pisze:

    Posiadam jeden trawni ok. 280m2 i drugi ok. 150-180m2. Obie te części połączone są prostokątnym obszarem wzdłuż wymienionych prostokątów. Ta dodatkowa powierzchnia wysypana jest drobnym gresem . Jej wymiar to15m x 1,7m.
    Bok ogrodu ma ok. 35-40m, prawie linia prosta. Czy baza może być w tym przewężeniu, który nie musi być koszony(gres). Czy tworzyć dwie strefy?czy w wąskiej części przejazdowej ok 15 m przewody migą być w dległości np. 50 cm? Mogę wysłać rys. W instrukcji pisze że ścieżka może mieć 8m max i szrokość min.1,2m.

    • Krzysztof Kulikowski pisze:

      Pytanie jaki mi się nasuwa w pierwszej kolejności to kwestia trakcji tego robota na gresie – jest on tylko wysypany czy ubity/zagęszczony? Robot może mieć problem z przemieszczaniem się po takim materiale z uwagi na bardzo słabą trakcję – można ją poprawić dociążając tył robota, ale nie dam głowy, że sobie poradzi. Z powrotem do stacji i jazdę z niej raczej nie powinno być problemu jeśli jest to pas szerokości 1,7 m, choć obstawiam, że będzie trzeba ustawić oba trawniki jako obszary koszenia wtórnego – robot jeździ chaotycznie, nie ma żadnych sensorów i trafienie z jednego trawnika na drugi może być dla niego problematyczne, ale strefami wtórnymi da się to obejść. W tak specyficznym środowisku raczej nikt Panu nie powie, że na 100% będzie ok, bez przetestowanie się nie obejdzie. Co do ułożenia przewodu, to przewód powinien być 30 cm od rantów, co już daje z 1,1m szerokości tego łącznika, a producent podaje, że łącznik powinien mieć min. 1,2 m – na początek można spróbować ograniczyć bardziej ten obszar i gdy nie będzie sobie radził, poszerzać mu go. Ja mam znacznie prostszy kawałek trawnika do koszenia dla tej maszyny, ale też musiałem wprowadzić sporo poprawek wraz z obserwacją robota.

  10. Ewelina pisze:

    Witam.
    Kupiłam teraz robota w promce za 999zl. Jeździ już 4 dzień i jest super, ale dziś popadał deszcz i nie wracał do stacji. Czy ktoś się orientuję co może być nie tak? Wydaje mi się, że w ustawieniach robię poprawnie.

    • Krzysztof Kulikowski pisze:

      Kupiła Pani model niższy, nie ten z newsa na 1000 m2. Czasem tak mają te najtańsze – u mnie 2 razy też tak zrobił, ale wystarczy odstawić go do stacji i odpalić. Niekiedy mają problem z odnalezieniem pętli i powrotem po niej do stacji, zwłaszcza jak trawa jest śliska – trakcja w tych robotach nie należy do najlepszych i można ją poprawić poprzez dociążenie tyłu robota.

  11. Kitebeauty pisze:

    Zakupiłam robot koszący bez aplikacji promka 999. W instrukcji nie ma informacji jak zaprogramować go w harmonogramie pracy na każdy dzień tygodnia.w ustawieniach harmonogram są 4 pozycję godzin na każdy dzień . Ja potrzebuje aby wyjeżdżał tylko raz . Nie wypuszcza mnie z ustawień jeśli nie przeklinam wszystkich 4

    • Krzysztof Kulikowski pisze:

      Też miałem z tym problem, ale wystarczy po uzupełnieniu pierwszego przedziału czasowego zatwierdzić go i przejść do kolejnego dnia.

  12. Andi pisze:

    Nigdy więcej !!! Nie kupujcie tego dziadostwa !!! Od 3 tygodni ich serwis Grizzly nie może sobie poradzić z problemem mojego wybrakowanego robota koszącego PARKSIDE ! Od początku nie mogę go uruchomić.

    • Krzysztof Kulikowski pisze:

      Bez przesady, zawsze może trafić się jakaś wadliwa sztuka w dziesiątkach w pełni sprawnych – u mnie działa już drugi miesiąc i nie miałem problemów z podłączeniem.

      • Andi pisze:

        Urządzenie DO NICZEGO ! jest niedopracowane i dlatego Lidl robi promocje tego dziadostwa, a panu zapewne nieźle płacą za „ utrzymywanie przy życiu” byle czego.

        • Krzysztof Kulikowski pisze:

          Testuję od 2 miesięcy i nie nazwałbym tego robota sprzętem do niczego.
          Działać działa, robi to co do niego należy, a że jest niedopracowane to w dużej mierze prawda, nie raz ratowałem go z opresji, wymaga rzucenia okiem na jego stan dość często, ale bez przesady.
          Z zaprogramowaniem nie było problemów, z koszeniem też nie, jedynie potrafi utknąć w kilku miejscach, ale to wystarczyło poprawić przewód.
          Za to do bani jest aplikacja, łączenie z nią.
          Trzeba też brać pod uwagę, że to praktycznie najtańszy robot koszący na 1000 m2 z polskiego rynku, a jak coś jest najtańsze to raczej nie powinno się spodziewać nie wiadomo czego.
          Wszystkie wnioski z użytkowania będą zawarte w teście, który mam już na ukończeniu, zarówno wady i zalety tego sprzętu.
          Jedyny benefit jaki z tego mam to fakt, że ok. 40% trawnika kosi się sama, a robot zostaje u mnie, więc wraz z użytkowaniem będę dodawał nowe info, podobnie jak to zrobiłem z prywatnie zakupionymi: suszarkami LG i Electroluxa, pralkami Hotpointa i Boscha, czy ekspresem Jura.
          Dzięki temu, że Lidl sam zaproponował przekazanie sztuki na testy, jest duża szansa, że jako blog wejdziemy w testy bardziej zaawansowanych modeli – możliwe, że już niedługo będzie to Ecovacs Goat G1 w wersji na ogrody do 800 m2.

  13. Beata pisze:

    Przy próbie uruchomienia kosiarki pojawia się komunikat błąd nr 3, nigdzie nie mogę znaleźć informacji czego dotyczy

    • Krzysztof Kulikowski pisze:

      Nie mam dostępu do listy kodów. ale wydaje mi się, że to błąd ,,No Wire Signal”, czyli robot nie wykrywa sygnału przewodu – stacja jest podłączona do prądu w sposób prawidłowy? Jak nie ogarnie tego Pani to serwisem zajmuje się firma Grizzly Tools – 22 397 4996, grizzly@lidl.pl.

      • Beata pisze:

        Wydaje Się że prawidłowo, przez kilka minut funkcjonował poprawnie

        • Krzysztof Kulikowski pisze:

          To zostaje tylko kontakt z serwisem, ale najpierw sprawdziłbym czy kabelki z gniazda się nie poluzowały i czy wszystko jest dobrze podłączone, poprowadzone zgodnie z instrukcją.

      • Kitebeauty pisze:

        Dzwoniłam . Dostałam informację że nie serwisują sprzętu zakupionego w sklepie Lidl .

  14. Łukasz pisze:

    Z pracy robota jestem zadowolony. Problem mam taki, że nie wjeżdża do stacji, zatrzymuje się przy najeździe i pisze: loops signal. Przewód jest poprowadzony przez środek. Stacja przykręcona. Trzeba podkopać ziemię pod stacje?

  15. Bozena pisze:

    Kupiłam tego robota w lidlu ,ale nie mogę go uruchomić .Musi być pin ,ale go nigdzie nie ma .Wpisuje inny pin i się blokuje .Proszę o radę ?

    • Krzysztof Kulikowski pisze:

      To użytkownik nadaje pin, robot nie ma bazowo wgranego kodu. Trzeba wejść w ustawienia i nadać pin urządzeniu.

    • Andi pisze:

      Czympredzej proszę go zwrócić ! Ja też miałem taki problem. Najpierw serwis obiecał wysłać mi „akcesorium” do wymiany ( miałem go dostać w 4 tygodnie), po 4 tygodniach napisali, żeby im wysłać urządzenie „ na serwis” . Ostrzegali, że musze go odpowiednio zapakować bo firma kurierska albo nie przyjmie dontransportu, albo obciąży za uszkodzenia w transporcie.
      Więc po prostu im zwróciłem i już nigdy nie dam się nabrać na takie „cudo”

  16. Szymon pisze:

    Witam. Mam pytanie czy jest możliwość wyłączenia głosu w robocie? Chodzi o to „pikanie” podczas pracy…

  17. kuba pisze:

    Bzdury piszesz na temat czasu pracy. 2,5h pracuje jak dziki i zostaje jeszcze 56% baterii.

    • Krzysztof Kulikowski pisze:

      To info ze specyfikacji i faktycznie nie jest zgodne z prawdą – robot pracuje znacznie dłużej, ale to już opiszę w teście.

  18. Jacek pisze:

    Robota podpiąłem do istniejącej pętli po starym robocie, mam problem z podpieciem + i – (pętla jest po lewej stronie bazy – czy to ma znaczenie?). Po podpięciu końcówki pod + a drugiej pod – robot w petli jej nie widzi, i wyjezdza poza kabel, natomiast jak odwrócę wpięcie robot działa poprawnie ale baza musi być odwrócona o 180 stopni. Czy jest mozliwość zmiany biegunowości w robocie ?

    • Krzysztof Kulikowski pisze:

      Nie bardzo wiem jak miałoby to zostać zmienione – trzeba by rozebrać dok robota i zobaczyć jak tak poprowadzili kable – elektrykiem nie jestem, więc nie pomogę zbytnio – sztuki testowej rozbierać też nie będę – wypożyczyliśmy ją od Lidla i po teście do nich wraca.

  19. Frycu pisze:

    Mam go od tygodnia. Jestem zachwycony. Brakuje czujnika zbliżeniowego oka słabe wifi. Trawnik super.

  20. Ida pisze:

    Czy stacja dokująca może stać na tarasie ? I jak to ogarnąć ? Jedyne gniazdko mam na tarasie i widzę tu pewien problem

    • Krzysztof Kulikowski pisze:

      Stację kotwiczy się w ziemi, robot przy najeździe na nią nie może jej przesuwać, najazd musi być prosty i w środku stacji prowadzi się przewód – jeśli taras ma idealnie płaski wjazd i da się w nim zamocować na stałe stację to może i się da, ale to trzeba dobrze przemyśleć. Ja też mam gniazdo na tarasie i poprowadziłem prąd przedłużaczem.

  21. San pisze:

    Jaka jest aplikacja do robota? W jaki sposób umieścić stację ładowania w narożniku ogrodu? Jest to możliwe?

    • Krzysztof Kulikowski pisze:

      Apka nazywa się Parkside, działa w miarę ok, choć ja mam drobne problemy z zasięgiem WIFI (muszę przenieść router blisko ściany sąsiadującej z robotem). Funkcjonalnie pozwala na włączenie robota, przywołanie do stacji, stop pracy, ustawienie czasu pracy, harmonogramów i paru innych, dość podstawowych kwestii. Stacja musi mieć min. 2 metry prostej od strony najazdu i przynajmniej 1 m od drugiej strony, więc narożnik raczej odpada. Dokładnie opiszę sposób montażu w teście.

      • Dariusz pisze:

        Ja mam w narożniku ..tzn za stacją nie mam 1m przewodu, a ścianę i wszystko działa bez problemu

        • Krzysztof Kulikowski pisze:

          No to elegancko – ja podałem to co pokazuje instrukcja i rysunki, tak też zamontowałem 🙂

  22. Fafnucy pisze:

    Cena daszku to 199 zł, a nie 1999 zł.

  23. Danny78 pisze:

    A ja chciałbym się dowiedzieć jak wydłużyć przewód ograniczający oraz jak radzi sobie z kretowinami, czy stanie czy objedzie dookoła?

    • Krzysztof Kulikowski pisze:

      Na razie na szczęście kretowisk nie mam, choć mogę zrobić test z jego imitacją – będzie w recenzji. W instrukcji jest napisane, że robot może pracować z maksymalnie 200 m przewodem i nie zaleca się stosowania dłuższego przewodu – realnie te 1000 m limitu to i tak sporo jak dla robota poruszającego się dość chaotycznie.

  24. MAREK pisze:

    Witaj. Przeczytałem że kabel niskiego napięcia ma 3 metry. Nie znalazłem przedłużki od Parkside w necie. U mnie 3m to za mało. Czy kabel niskiego napięcia od zasilacza do stacji ładowania ma jakąś kompatybilną wtyczkę, żeby kupić przedłużacz od Gardeny albo innego producenta robotów? Może możesz wrzucić foto wtyczki? Pozdro, Marek

  25. Piotr pisze:

    W jaki sposób sparować aplikację z robotem? Nie znalazłem noc na temat w instrukcji

    • Krzysztof Kulikowski pisze:

      Wstawiłem robota do stacji, włączyłem, aktywowałem WIFI i robot został znaleziony przez apkę.

  26. San pisze:

    Czy robót może pracować w 3 strefach? Jak mam na podjeździe 2 x 50 cm szeroki i długi na 10 m trawnik to robót to ogarnie? Plus nieregularny trawnik w innej część ogrodu.

    • Krzysztof Kulikowski pisze:

      Robot pracuje w obrębie jednego przewodu do 200 m długości, więc nie ma zbytnio opcji na ustawienie stref, nawet jakby spróbować ogarnąć to jednym przewodem.

      • San pisze:

        A w jaki sposób omija przeszkody: drzewa, leżaki, mocowanie pergoli?

        • Krzysztof Kulikowski pisze:

          Twarde i dość stabilne przeszkody wykrywa zderzakiem jak roboty sprzątające – po dotknięciu takiej przeszkody, zmienia kierunek jazdy (odbija się od niej). Miękkie przeszkody trzeba zabezpieczyć przewodem.

      • Bart pisze:

        Jak, skoro nie można łączyć kabli, to z 200m kabla wyjdzie 1000m2 trawnika??

        • Krzysztof Kulikowski pisze:

          To proste – zależy od ilości przeszkód które musimy zaznaczyć przewodem – przykładowo dla kwadratowego trawnika bez przeszkód, maksymalny dla 200 m przewodu to 50 m. 1000 m2 to przykładowo 30×33 m.

  27. Kuba pisze:

    Przetestuj proszę jak robot radzi sobie z nierównościami na trawniku, wzniesieniami.

    • Krzysztof Kulikowski pisze:

      Jasne, będzie pracować na nieco pochylonym trawniku, ale na nierównościach też sprawdzę jak działa.

  28. Stefan pisze:

    Sporo błędów w tekście oraz nieco nonszalancji w cytowaniu ulotki.
    Robot z 4Ah baterią pracuje raczej dłużej niż 1h. Czujnik wilgotności to po prostu dwie elektrody, które po zmostkowaniu kroplą wody otrzymuje sygnał że pada deszcz.
    Dodatkowy daszek kosztuje nie 1999zł tylko 199zł.

    PS. Jeżeli ktoś jakimś cudem go dostanie w sklepie to niech da znać.

  29. MAREK pisze:

    Robot już zakupiłem, na razie pozostaje oryginalnie spakowany.
    U mnie trawnik to jedna całość, z jednym wyjątkiem, gdzie robot będzie musiał pokonać chodnik z kostki brukowej ( przejazd zamierzam wyznaczyć drutem w fudze kostki ), żeby dostać się do powierzchni trawy około 12m2. Też jestem ciekaw jak urządzenie poradzi sobie z takim zadaniem

  30. Victor pisze:

    Chętnie zapoznam się z wynikami testu robota Parkside. Z uwagi na „chaotyczne ruchy”, zastanawia mnie czy robot wjedzie w cześć obszaru trawnika nieregularnego po zwężeniu.

    • Krzysztof Kulikowski pisze:

      Przewód poprowadziłem tak, że postało kilka ślepych uliczek i zakamarków, więc to się okaże 😀

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.


reklamaml