Kategorie: Newsy

Rynek AGD w 2018 roku: rośnie popyt, rośnie wydajność. Co napędza sprzedaż AGD?

Koniec roku to tradycyjny czas podsumowań: na razie przyjrzyjmy się sytuacji na rynku AGD w pierwszym półroczu, z którego dane spłynęły już w całości dzięki badaniom GfK. Sprawdźmy więc, czego pragnęli konsumenci, a co nie przypadło im do gustu.

Rynek małego AGD

Firma GfK od ponad 80 lat prowadzi analizy rynkowe: zatrudnia ponad 13 tys. ekspertów, dostarczając analizy na potrzeby ponad 100 krajów. Z analizy GfK wynika, że popyt na małe AGD ciągle wzrasta: na podstawie danych z pierwszego półrocza analitycy twierdzą, że cały rok w tej branży zamknie się wzrostem aż o 8 do 9% w porównaniu do roku poprzedniego.

Najbardziej napędza ten segment rozwój sprzedaży bezprzewodowych odkurzaczy pionowych (aż o 51% w stosunku do analogicznego, pierwszego półrocza 2017 roku), wzrost powyżej 25% odnotowują też roboty odkurzające i blendery. W Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii dodatkowo dużą popularnością cieszą się odkurzacze wielozadaniowe – do czyszczenia na sucho i na mokro. Wzrost w skali globalnej odnotowały również suszarki do włosów (19% w stosunku do ubiegłego roku). Rejony azjatyckie napędzają sprzedaż oczyszczaczy powietrza: ponad połowa wzrostu sprzedaży na świecie w tej dziedzinie to właśnie rynki azjatyckie i Chiny.

Na odrębny akapit zasługuje rozwój AGD z segmentu SMART – wartość tego segmentu w pierwszej połowie 2018 roku to aż 1,2 mld euro.

Rynek dużego AGD

Podobnie jak w segmencie małego AGD, także i tu odnotowano wzrost sprzedaży w skali globalnej, wynoszący 3,5 %, co według prognoz w skali roku przełoży się na około 2,2 %. Sprzedaż na takim poziomie wygenerowały przede wszystkim rynki azjatyckie, Ameryka Łacińska i Rosja.

Analiza zbytu wykazała, że wśród produktów dużego AGD istnieje tendencja do zwiększania wydajności urządzeń, co przekłada się w praktyce na stosowanie mocniejszych, a zarazem oszczędniejszych silników, większych pojemności roboczych i wymiarów lodówek, pralek, piekarników czy zmywarek.

Jak zauważył portal Wirtualne Media, tendencja do maksymalizacji AGD jest widoczna choćby w fakcie, że segment pralek o ładowności 9 kg i większej zajmuje już 15% rynku. Dodatkowo wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa wzrasta sprzedaż produktów premium: już ponad 20% zakupów dużego AGD dokonywana jest właśnie w tym segmencie.

Co napędza sprzedaż AGD?

  • Kraje rozwijające się, które kupują coraz więcej i lepszej jakości produktów;
  • Rozwój technologii inteligentnych, które przyciągają klientów;
  • Coraz większe zapotrzebowanie na produkty premium;
  • Oczekiwania na maksymalizację wydajności urządzeń.

Choć w niektórych krajach (jak choćby Niemcy) towary AGD sprzedają się w ostatniej dekadzie nieco wolniej, to wraz ze wzrostem państw rozwijających się rośnie także ich siła nabywcza i zainteresowanie nowoczesnymi produktami wysokiej jakości.

Paradoksalnie okazuje się, że to kraje powszechnie traktowane jako uboższe i dopiero dochodzące do stabilizacji politycznej i finansowej, są motorami napędowymi światowej gospodarki.

Grzegorz Szczypa

Najnowsze artykuły

Kup odkurzacz pionowy marki Electrolux i zgarnij stację myjącą o wartości 499 zł!

Powróciła promocja na odkurzacze pionowe marki Electrolux – kupując wybrany model wyposażony w końcówkę mopującą,…

9 godzin temu

Jaka suszarka do ubrań z systemem samooczyszczenia? (kwiecień 2024)

Szukasz dobrej suszarki z systemem samooczyszczenia? Nie będzie łatwo. Dlatego przejrzałem oferty z polskich sklepów…

1 dzień temu

Jak wybierać wyposażenie kuchni? Idealny zestaw: automatyczny ekspres, czajnik elektryczny i toster

Chcesz mieć wygodnie rozplanowaną przestrzeń w kuchni, dlatego potrzebujesz kompaktowych sprzętów AGD? Interesują cię funkcjonalne…

1 dzień temu

Roborock Q Revo za 2699 zł w oficjalnym sklepie Roborock na Allegro!

Oficjalny sklep Roborock na Allegro ma szybką promocję – przecenili 24 sztuki Roborocka Q Revo…

2 dni temu

Kup odkurzacz Dyson V15 Detect Absolute najtaniej lub z gratisami!

W ostatnich dniach wpadło wiele fajnych promocji na odkurzacze Dysona – co sklep to inna…

2 dni temu

Jest nowa, mocna i piękna: suszarka Dreame Hair Miracle

Na polskim rynku debiutuje suszarka do włosów Dreame Hair Miracle - prezentuje się świetnie i…

2 dni temu

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies