Lustereczko powiedz przecie… Panasonic intryguje nowym produktem

Opanowanie wiedzy dotyczącej sztuki makijażu to dla niektórych osób ważne, ale jednocześnie karkołomne zadanie. Jedni narzekają na brak czasu, drudzy skarżą się, że nie posiadają odpowiednich zdolności, jeszcze inni zwyczajnie nie mają do tego cierpliwości. Tymczasem z upiekszania zrezygnować nie można, bo wewnętrzny głos i spojrzenia innych ludzi podpowiadają, że makijaż powinien się pojawić na twarzy. W takiej sytuacji przydałby się pomocnik, który wskazałby których kosmetyków używać, w jaki sposób i kiedy. Nad takim asystentem pracuje m.in. Panasonic.

Lustro Panasonic / Fot. YouTube

Produkt, o którym za chwilę przeczytacie, pojawił się na targach IFA w Berlinie. Kilka dni temu pisaliśmy o przepychankach dwóch wielkich producentów AGD, do których doszło podczas imprezy w stolicy Niemiec. Warto pamiętać, że takie zdarzenia stanowią margines dużych targów technologicznych (i pewnie każdych innych). Głównym wątkiem pozostaje chęć chwalenia się tym, co w ofercie (obecnej lub przyszłej) najlepsze, najciekawsze, najbardziej pociągające. Tak jest w przypadku lustra marki Panasonic. Lustra, które w rzeczywistości lustrem nie jest.

Legendarna korporacja zaprezentowała w Berlinie sprzęt będący marzeniem chyba każdej osoby dbającej o swój wygląd, zwłaszcza w przypadku twarzy. Wspomniane lustro to wyświetlacz dobrej jakości i o dużych wymiarach wyposażony w kamerę oraz odpowiednie oprogramowanie. Sprzęt wykorzystuje technologię rzeczywistości rozszerzonej, która z każdym kwartałem będzie odgrywać coraz większą rolę w wielu sektorach gospodarki i naszego codziennego życia: przemyśle, medycynie, rozrywce, turystyce, handlu. Możliwości jest mnóstwo, a to dopiero początek tej historii. Dzisiaj coś z pogranicza kosmetyki, kosmetologii, medycyny oraz handlu.

Użytkownik siada (lub staje) przed urządzeniem marki Panasonic, to zaczyna śledzić jego twarz. Uczy się kształtu kości, cery, wielkości oczu itp. Następnie dobiera do danego przypadku najlepsze kosmetyki, optymalny makijaż i prezentuje swoje propozycje. Człowiek widzi swoją twarz (stąd nawiązanie do lustra) z naniesionymi zmianami: konkretną szminką, tuszem do rzęs, kremem i pudrem. Dowiaduje się, jak owa kompozycja wygląda w innym świetle, dzięki czemu może określić, czy rozwiązanie nieźle prezentujące się w środku dnia będzie też odpowiednie wieczorem, gdy planowane jest spotkanie ze znajomymi w restauracji.

Rozwiązania tego typu są od pewnego czasu testowane przez różne firmy – przykładem wirtualne przymierzalnie, w których nie trzeba zakładać odzieży, gdy wpadnie nam w oko – wystarczy stanąć przed urządzeniem i wskazać właściwe ubranie. Maszyna pokaże, jak będzie się w nim wyglądać. Teraz przyszedł czas na podobną funkcję w dziedzinie stosowania makijażu. Technologicznie muszą to być bardziej rozwinięte urządzenia i systemy, by właściwie zinterpretować każdy, nawet najmniejszy szczegół. Użytkownik nie może spoglądać na podobną twarz, ale na swoje odbicie z doskonale naniesioną szminką. To spore wyzwanie.

Lustro Panasonic / Fot. YouTube

Pojawią się oczywiście pytania o to, czy takie urządzenia są nam w ogóle potrzebne. Najprościej będzie odpowiedzieć, że nie dowiemy się, dopóki maszyny nie trafią do powszechnego użytku. Być może szybko się okaże, iż wiele osób stosowało makijaż, ale w nieodpowiedni sposób, zamiast sobie pomóc, szkodziło twarzy. Nie chodzi tu jedynie o kwestie wyglądu, ale też zdrowia – jeśli ktoś o cerze X nie może stosować konkretnych kosmetyków, to powinien się o tym jak najszybciej dowiedzieć. Wirtualny asystent w takim przypadku wydaje się być niezłym rozwiązaniem.

Czy takie lustra szybko trafią do naszych domów? Raczej nie. Za jakiś czas zapewne pojawia się wersje domowe, mniejsze i dzięki temu tańsze, ale póki co nacisk jest kładziony na sprzęt, który wyląduje w sklepach czy salonach kosmetycznych. Klientka będzie mogła dowiedzieć się, jak będzie wyglądała w tuszu objętym niezłą promocją, jakie rozwiązanie proponuje jej kosmetyczka. Już bez niejasności i scen rozpoczynających się od słów: przecież obiecywała pani zupełnie co innego. Sprawa będzie prosta: gdy skończę, efekt będzie taki (tu wskazanie na lustro). Brzmi kusząco? Chyba tak.

Źródła informacji: gizmodo.com.au, wired.co.uk

Maciej

Komentarze

  • Genialny ten pomysł panasonica. Ciekawe kiedy będzie dostępny dla przeciętnych użytkowników.

Najnowsze artykuły

Samoczyszcząca się suszarka LG w jeszcze lepszej cenie!

Jest dobra okazja dla osób poszukujących suszarki z systemem samooczyszczenia skraplacza - solidny model LG…

50 minut temu

Majówkowe przeceny na ekspresy do kawy

Pierwszego maja wystartowała nowa pula promocji w dużych sieciach handlowych w tym na ekspresy automatyczne.…

21 godzin temu

Testuj przez 30 dni odkurzacz pionowy Miele i zwróć, jak nie spełni oczekiwań!

W terminie od 22 kwietnia do 22 lipca 2024 możesz kupić odkurzacz pionowy marki Miele…

2 dni temu

Dreame X40 Ultra, czyli ewolucja w stronę ideału

Marka Dreame to czołowy producent robotów sprzątających. Po sukcesach sprzedażowych serii L10s i L20 przyszła…

2 dni temu

Cook Story by Samsung ponownie otwarte!

Samsung ponownie otwiera Cook Story: połączenie salonu pokazowego z warsztatami pokazującymi możliwości AGD koreańskiego producenta.…

2 dni temu

TEST Roborock Qrevo MaxV. Wypasiony robot sprzątający i kosztuje mniej niż myślisz

Testujemy Roborock Qrevo MaxV, czyli jeden z najciekawszych robotów sprzątających na polskim rynku. Co potrafi…

3 dni temu

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies