Czy wiesz, że w Polsce użytkownicy korzystają z Internetu aż przez 6 godzin i 39 minut dziennie? Tak wynika z najnowszego raportu Digital 2022. W tym czasie poszukują w sieci m.in. informacji o produktach i usługach. To potencjalni klienci Twojej oferty. Czy stać Cię na to, aby prowadząc biznes, nie działać online? Oczywiście, że nie – tym bardziej że Twoja konkurencja z pewnością już to robi. Jeśli chcesz docierać do internautów, to musisz zainwestować w firmową witrynę. Ale najpierw dowiedz się, co powinna zawierać strona internetowa, aby przyciągać odbiorców. Zapraszamy do lektury!
Artykuł sponsorowany
Tworzenie stron internetowych – czy i dlaczego warto?
Masz własne przedsiębiorstwo, ale nie działasz jeszcze w Internecie? To błąd! Prowadzenie choćby części działalności online daje bowiem ogromne możliwości. W końcu, nawet jeśli Twoja firma jest otwarta 12 godzin dziennie, to znaczy, że nie wykorzystujesz pozostałych. Firmowa strona reprezentuje zaś biznes 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu. Nie zmarnuj tej szansy, stwórz witrynę WWW i zacznij docierać do klientów w sieci.
Weź pod uwagę, że strony internetowe przynoszą mnóstwo korzyści. Taka inwestycja jest opłacalna, ponieważ witryna:
- stanowi najlepszą bazę wiedzy i wirtualną wizytówkę biznesu,
- jest skuteczną formą reklamy produktów i usług w Internecie,
- pozyskuje nowych odwiedzających, czyli potencjalnych klientów,
- pozwala zaoszczędzić pieniądze i czas, który wykorzystasz na rozwój,
- zwiększa wiarygodność marki i buduje wizerunek eksperta w branży,
- ułatwia odnalezienie oferty Twojej firmy pośród konkurencji w sieci,
- poprawia zyski przedsiębiorstwa i promuje działalność online,
- zapewnia możliwość analizy działań oraz rynkowych rywali,
- usprawnia komunikację i umożliwia budowę relacji z odbiorcami.
W tym miejscu należy zaznaczyć, że wszystko to można osiągnąć, tylko gdy strona zostanie zaprojektowana zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki Google oraz z myślą o potrzebach i oczekiwaniach użytkowników. Firmowa witryna musi zawierać przy tym kilka istotnych elementów, które zapewnią jej wysoką skuteczność.
Z czego składa się i co powinna zawierać strona internetowa?
Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że budowa stron internetowych przebiega w kilku etapach. Celem jest stworzenie witryny, która będzie nowoczesna, unikalna, funkcjonalna, atrakcyjna i przyjazna dla odwiedzających. Aby przyciągać klientów i powiększać zyski, musisz więc zadbać o kilka niezbędnych elementów. Przedstawiamy, o czym musisz pamiętać, projektując serwis.
- Intuicyjna nawigacja
Użytkownik, który odwiedza stronę WWW, chce w jak najkrótszym czasie zdobyć poszukiwane przez siebie informacje. Nie ma dla niego więc nic gorszego niż nieintuicyjny układ witryny. Utrudnia on potencjalnemu klientowi zarówno przejrzenie Twojej oferty, jak i również zmniejsza szansę na podjęcie przez niego oczekiwanego działania np. wypełnienia formularza. Właśnie dlatego musisz zadbać o intuicyjną nawigację, którą zapewniają takie elementy jak np.:
- przejrzyste menu – nakierowuje na podstrony, usługi i produkty, które chcemy, by odbiorca zobaczył; dlatego też kluczowe informacje należy uporządkować poprzez czytelne filtry, kategorie czy zakładki takie jak np.: „O nas”, „Aktualności”, „Oferta”, „Blog”;
- ścieżka breadcrumbs – nawigacja okruszkowa, która wskazuje internautom, gdzie w danym momencie się znajdują i w jaki sposób mogą wrócić do poprzednich podstron;
- komunikaty CTA – proste, skłaniające do kliknięcia i zwięzłe wezwania do działania powinny znaleźć się w dobrze widocznym miejscu witryny np. na przyciskach, aby stać się zamknięciem interakcji;
- zakładka FAQ – element strony WWW z najczęściej zadawanymi pytaniami, który pozwala użytkownikom w prosty sposób zyskać odpowiedzi na pojawiające się wątpliwości.
Czytelnie przedstawiona oferta oraz krótkie, jasne i zrozumiałe komunikaty, sprawią, że Twój serwis stanie się funkcjonalny i użyteczny. To ważne z perspektywy User Experience, czyli doświadczeń użytkownika w kontakcie ze stroną. Wskazane elementy powodują, że internauta swobodnie odnajduje interesujące go treści i robi to, co zamierzał np. kupuje produkt.
- Atrakcyjny wygląd
Czy wiesz, że masz tylko kilka sekund, aby przekonać użytkownika, aby pozostał dłużej na Twojej stronie? Wszystko dlatego, że internauci nawet w tak krótkim czasie potrafią ocenić, czy witryna jest dla nich atrakcyjna. Nic więc dziwnego, że jednym z pierwszych elementów, na który odbiorcy zwracają uwagę, jest web design, czyli wygląd serwisu.
Właśnie dlatego tworzenie stron internetowych opiera się na atrakcyjnych i estetycznych projektach WWW. Jeśli więc chcesz zachęcić potencjalnego klienta do pozostania w witrynie i wykonania określonego działania, to musisz zadbać o takie elementy, jak np. dobrana do branży kolorystyka (najlepiej jeden kolor przewodni i dopasowane barwy uzupełniające) czy wysokiej jakości, zoptymalizowane pod SEO grafiki oraz zdjęcia.
- Wygodne formy komunikacji
Jak już wiesz, nowoczesna i zgodna z najnowszymi standardami strona WWW umożliwia nawiązanie relacji z odbiorcami. Pamiętaj przy tym, że do usprawnienia komunikacji warto wykorzystać, coś więcej niż tylko adres e-mail i numer telefonu umieszczony w zakładce „Kontakt” – co stanowi absolutną podstawę. W witrynie otwartej na klienta powinny znaleźć się takie elementy jak np.:
- live chat – komunikator umieszczony w serwisie, który jest obsługiwany przez pracownika firmy gotowego odpowiedzieć na pytania klientów; wyświetlające się okno czatera musi zachęcać do interakcji;
- callback – funkcja na stronie WWW, która umożliwia użytkownikowi natychmiastowe połączenie z konsultantem;
- formularz kontaktowy – prostsza wersja maila, która nie wymaga logowania się na skrzynkę pocztową.
Nadal nie wiesz, czy warto zainwestować w dodatkowe formy komunikacji? Jak udowodnił w swoim raporcie portal WhosOn, już 77% kupujących oczekuje kontaktu z żywą osobą przed dokonaniem zakupu.
- Czytelny i przejrzysty interfejs
Bez względu na to, czy chcesz zbudować sklep internetowy, czy stronę WWW, to musisz pamiętać o przejrzystym i czytelnym układzie graficznym. Wszystko dlatego, że internauta skanuje witrynę przez kilka, może kilkanaście sekund. W tym czasie musi odnaleźć wszystkie elementy, które pozwolą mu szybko rozpoznać, co oferuje serwis – a właściwie, co zapewnia Twoja firma.
Przy tworzeniu interfejsu warto postawić na minimalizm – każda podstrona powinna być spójna i jednolita. Poza tym zadbaj o to, aby na Twojej stronie znalazły się również:
- czytelne i podzielone na akapity bloki tekstu,
- wyróżnione i dobrze widoczne kluczowe elementy np. CTA,
- uporządkowane za pomocą śródtytułów, pogrubień i wypunktowań treści,
- odpowiedniej wielkości, wyraźna, ujednolicona i prosta czcionka.
Na przejrzystej witrynie nie mogą się za to znaleźć nachalne reklamy czy krzykliwe banery. Serwis nie powinien być również przeładowany grafikami oraz tekstem. Wszystko to może zarówno utrudniać nawigację czy zaburzać czytelność, jak i denerwować odwiedzających.
- Wartościowe treści
Jeśli zastanawiasz się, co powinno się znaleźć na stronie internetowej, to z pewnością muszą to być wysokiej jakości, unikalne i angażujące treści. Dlaczego? Ponieważ są one gwarantem wartościowego ruchu, którego nie zapewnią ani doskonały pod kątem technicznym serwis, ani atrakcyjny wizualnie projekt. Poza tym odpowiednia optymalizacja tekstów SEO wpływa na pozycjonowanie.
Kluczem jest więc stworzenie zawartości witryny, która będzie zarówno użyteczna dla odbiorców, jak i zgodna z wytycznymi Google. Musisz postawić na teksty, które odpowiadają na zapytania internautów, zawierają język korzyści oraz słowa kluczowe, mają atrakcyjną i czytelną formę, skupiają się na potrzebach odbiorców i są aktualne, wyczerpujące, niepowtarzalne oraz zgodne z zasadami SEO.
- Certyfikat SSL
„Strona niezabezpieczona” – taki komunikat odstrasza użytkowników i skłania ich do opuszczenia witryny. Nic więc dziwnego, że elementem, bez którego nie obędzie się żaden serwis WWW, jest certyfikat SSL. Ten protokół sieciowy stanowi standard szyfrowania danych w sieci i wzbudza zaufanie u odbiorców oraz robotów wyszukiwarki. Dzięki niemu zapewniasz bezpieczeństwo i poufność informacji takich jak np. hasło czy numer karty kredytowej. To szczególnie ważne w e-commerce.
- Technologia RWD, czyli responsywny design
Czy wiesz, że już nawet 76% internautów robi zakupy online za pomocą smartfona? Tak wynika z raportu „E-commerce w Polsce” przygotowanego przez Gemius. Statystyki udowadniają, że aby odnieść sukces w sieci, Twoja strona WWW, a przede wszystkim e-sklep musi mieć responsywny design – dopasowany do różnych szerokości ekranu.
Dzięki technologii RWD użytkownicy mogą swobodnie i wygodnie przeglądać witrynę na każdym urządzeniu. Responsywność jest jednak ważna nie tylko ze względu na UX strony internetowej, ale również z punktu widzenia SEO. Roboty Google lepiej oceniają serwisy mobilne i umieszczają je na wyższych pozycjach w rankingu.
Jak stworzyć skuteczną stronę internetową? Podsumowanie
Wiesz już, jakie elementy powinna zawierać strona internetowa. Warto o nie zadbać, jeśli chcesz stworzyć skuteczną witrynę dla firmy, która dotrze do potencjalnych klientów. Na szczęście nie musisz tego robić samodzielnie! Jeżeli chcesz skupić się na prowadzeniu swojego biznesu, to sprawdź, jak mogą Ci w tym pomóc doradcy internetowi WeNet.
Specjaliści nie tylko zaprojektują, zbudują i wypromują stronę WWW Twojej firmy, ale również zapewnią jej bieżącą obsługę oraz ochronę. Jeśli skorzystasz z oferty, to zyskasz atrakcyjną wizualnie, funkcjonalną, przejrzystą, intuicyjną, responsywną, bezpieczną i przyjazną dla odbiorców witrynę. Poza tym otrzymasz:
- gwarancję szybkości działania oraz stabilności strony (domenę i hosting w pakiecie),
- certyfikat SSL, który zapewni bezpieczeństwo witryny oraz poufność danych klientów,
- indywidualny projekt WWW zgodny z Twoimi oczekiwaniami i potrzebami biznesu,
- wsparcie dedykowanego opiekuna, który wprowadza zmiany i rozwiązuje problemy,
- dostęp do przydatnych narzędzi, które służą umacnianiu komunikacji z odbiorcami np. livechat czy callback.
Doradcy internetowi wiedzą, co powinna zawierać strona internetowa, która przyciąga klientów. Więc jeśli chcesz docierać ze swoją ofertą do większej liczby osób, to wejdź na WeNet.pl i zamów darmową wycenę. Dołącz do 20 000 zadowolonych klientów, których witryny już pracują na sukces ich firm w sieci.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.